När du tänker på datoriserat resonemang kan du föreställa dig modeller från sci-fi som Eliminator eller The Grid. Dagens simulerade intelligens existerar utan de hinder som du hittar i filmer, och arbetar på allt från mobiltelefonerna i fickan till webbplatsen som använder AI för att följa Coronaviruset. Människoskapat medvetande var tänkt att ta itu med för tydliga ärenden och har applikationer som med eftertryck kan påverka verkligheten i ditt café, från robotiseringselement till de hamburgarvändande robotarna som representerar saker som kommer. När vi undersöker en tvivelaktig framtid är de potentiella möjligheterna att använda konstgjorda resonemang för att robotisera ditt café en fantastisk metod för att ge datorbaserad intelligens något att göra för dig.
Växlar
Som Covid har visat oss är ett kraftfullt utbytesnätverk grundläggande för att garantera att alla hålls medvetna om förändringar. Med kaféer som för närvarande vänder sig till transporttjänster eller andra uppgifter över hela planeten, är det grundläggande att få ut denna information till dina kunder för att få ut budskapet. Dessutom kan man skapade resonemang hantera en stor del av den stora delen av tiden som ställs förfrågningar som kan rulla in från resten av världen. Vi bör undersöka en inte många som direkt kan hjälpa dig idag.
Chatbot
Chatbots betyder världen från rekreation online till Alexa, samarbetspartners som för den här situationen är avsedda att hjälpa till med att kommunicera kaféer med kunder nonstop. Du hittar en chatbot på webben, vilket är det sätt som de flesta besökare drar in på ditt matställe innan de kontaktar. En chatbot ger en röst till din webbplats som kan ta itu med de mest välkända bekymmer som kommer in eller för att guida dina besökare till lämplig plats för ett svar.
Intelligent Voice Reaction Framework
Om du vid något tillfälle har ringt vilket företag som helst, har du förmodligen upplevt ett ramverk för intuitiv röstreaktion (IVR). En IVR är en datoriserad administratör som hanterar dina samtal. Precis som en chatbot kan en IVR vinna på dina förfrågningar och utvecklas till att bli allt mer konverserande. Även om en IVR förmodligen inte kommer att lura Turing-testet, uppfyller den de grundläggande kraven som en kund kan ha och kan vara avsedd att hantera allmänna förfrågningar eller till och med ta emot kommande förfrågningar, vilket öppnar upp din personal för att utföra olika ärenden.
Matställesamordnad verksamhet
För ditt matställe är bytesplatser begränsade till ditt företags stängda krets, från framsidan av huset till köket. Där närhelst det hanterades av sprinters som kan förmedla data manuellt eller informellt utbyte mellan matställets regioner, hanteras det väl genom ett koncentrerat korrespondenscenter som gränsar till allt från din besökare till chefsscenen till din köksshowram. Genom mekanisering jämnar simulerad intelligens ut dina affärsbehov genom att leverera dem ett schema.
Bemanning
Ibland kan caféer använda artificiell intelligens för att fylla hål i din bemanning. Exempel på att använda konstgjorda medvetanden för att hjälpa personalbehoven är allt från en receptbevakare till listig båsinnovation som förväntar sig kundens behov. Dock i högre grad mot det senare.
När det gäller ditt lokala arrangemang, kan du använda datorbaserad intelligens för att hjälpa till att rita topptrafik successivt genom verifierbar information. Genom informationsundersökning kan krögarna ta reda på vad deras personalbehov kan vara och efteråt arbeta för att garantera att du har det du vill ha.
Dynamisk svarstid
Medan vi i allmänhet repeterar social separation just nu, är den typiska storleken på festen på kaféer runt fyra personer. En typisk protest bland 66 % av besökarna är motstridiga temperaturer i maten. Ibland innebär det att maten kommer ut för varm när en annan begäran kommer ut för kall. Vissa KDS-steg ger dynamisk responstid, vilket dämpar beställningar jämförbara med din förmåga att garantera att alla beställningar kommer ut hela tiden nya och heta. Om du till exempel antar att trafiken stödjer dig kommer kraftfull svarstid att lägga till en kort period till varje förfrågan för att garantera att du släpper alla dina saker briljant för att garantera kvalitet och nyhet, dock mindre tid om du antar att du ligger före.
Begränsa cheferna
Jämfört med dynamisk svarstid, begränsa cheferna tar en blick på hela bilden i ditt matställe för att avgöra det mest extrema resultatet som din aktivitet kan stödja utan otur i kvalitet. Vissa KDS-steg stöder det här elementet, vilket är särskilt användbart när du blandar här och där orsakar fotgängares aktivitet.
Minska matslöseriet
Konsekvent i USA, någonstans i intervallet 125 och 160 miljarder pund mat slösas bort, vilket är en dyr och katastrofal situation. Lyckligtvis kan konstgjord intelligens hjälpa till med att minska matslöseriet genom behållaren.
Receptacle the executives är en komponent i vissa KDS-program som påminner personalen när de ska släppa de passande sakerna genom att använda informationsundersökningar för att planera dina framtida behov. Resultatet är mindre meningslöst extra, eftersom beräkningen uppskattar precis vad du vill och när du vill ha det.
Designa den perfekta menyn
Även om det mänskliga medvetandet är samma gamla sak, är vi fortfarande generellt sett i början av datorbaserad intelligensinnovation. Därför verkar en del av den nuvarande innovationen som sci-fi, när det är vetenskapens verklighet. Till exempel har några betydande kedjor skapat simulerad intelligens avsedd att göra nya smakblandningar och recept.
Medan vissa simulerade intelligensenheter gör nya recept, finns andra för att uppgradera den unika upplevelsen. En betydande kedja som på senare tid använde datorbaserad intelligens för att anpassa klientmenyer, en annan steg mot att ge simulerad intelligens något att göra på ditt café.
Livsmedelshantering
Livsmedelshantering är och kommer konsekvent inte att vara något att skämta om, men en som på senare tid har lyfts fram av Covid-nödsituationen. Att hålla din mat helt säker är allt från nyhet och beräknade förfallodatum till att följa din mat till tydliga startplatser för att ta reda på var/när problem kan ha uppstått och avbryta dem efter behov. Lyckligtvis finns konstgjorda underrättelseinstrument som hanterar livsmedelshantering nu ute och förberedda för att hjälpa dig att avgöra en förväntad svår situation, eller att upptäcka den något tidigt.
Robo-personal
Som nämnts är den automatiserade personalen vad du kan föreställa dig när du tänker på konstgjord intelligens. Ändå, i vissa fall är verkligheten minst sagt bisarr, och för närvarande gör några matställen just det. Från robotar som vänder dina hamburgare till serverteam, din robo-personal kommer. Huruvida en grupp robotar i ditt kök är rimlig är ännu inte att se, men potentialen finns där, och genomgående kommer robotinnovation att visa sig vara allt mer tillgänglig för användning. Oavsett om det är på din personal eller en del av ditt framtida överföringsstadium, denna simulerade intelligens som fylls i som en instinktiv uppdatering som vi lever i 2020.
Gissa vad du kanske tänker
Kanske av det mest utom kontroll du förmodligen kommer att granska, McDonald’s och ett par olika platser undersöker innovation som ser på dig när du kollar upp det. Tanken är att “läsa ditt psyke” eller möjligen att använda dina ögonutvecklingar för att förvänta dig dina potentiella begäranbeslut. Tänk dig att ha ett genomkörningsfönster och en osäker besökare. Simulerad intelligens som granskar din ögonutveckling “förväntar sig” hjälpa till att förutse och rekommendera beställningar, uppgradera din administrationshastighet och möjligen höja din huvudsakliga oro.
Oavsett om det är via webben, i köket eller en öga mot öga server-bot, är konstgjord intelligens redo att sätta upp ytterligare öppna dörrar med mindre kapital. Människoskapad intelligens kan möjligen odla ditt matställe genom att befria personalen från detaljerna i deras sedvanliga åtaganden att dra in med besökare. Artificiell intelligens är ett intresse för morgondagen som ger administratörer möjlighet genom robotiseringsuppdrag och genom att ge topp till botten, vetenskapliga bitar av information.